ALURIGHT | https://aluright.pl
Regulamin Sprzedaży dla umów zawieranych na odległość
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Strona ALURIGHT | https://aluright.pl/ działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Stronę https://aluright.pl/, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Kupujący z chwilą podjęcia czynności zmierzających do sfinalizowania transakcji kupna na Stronie ALURIGHT | https://aluright.pl/ zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Każdy Kupujący dokonujący zakupu towarów oferowanych przez Sprzedawcę jest obowiązany zapoznać się z regulaminem.
- DEFINICJE
- FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na Stronie https://aluright.pl/ umożliwiający Kupującemu bezpośredni kontakt ze Sprzedającym.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Strony.
- SPRZEDAWCA – Wiktor Mosur wykonujący działalność gospodarczą pod firmą ALURIGHT WIKTOR MOSUR, adres siedziby: ul. Barbary 11, 30-838 Kraków, adres do doręczeń: ul. Barbary 11, 30-838 Kraków, NIP: 6762593970, REGON: 388394691, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, adres poczty elektronicznej: [email protected], tel. 12 658 13 34.
- KUPUJĄCY – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną dokonujący zakupu w sklepie internetowym.
- PRZEDMIOT SPRZEDAŻY – przedmiot oferowany drogą elektroniczną przez Sprzedawcę dla Kupującego za pośrednictwem Strony.
- PRZEDMIOT SPRZEDAŻY
- Przedmiotem sprzedaży są towary prezentowane na Stronie https://aluright.pl/ oraz portalu aukcyjnym Allegro.pl.
- Wszystkie oferowane towary są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski przez dystrybutorów oraz producentów.
- Klient dokonuje płatności za realizację zamówienia jedną z poniższych metod:
- Przelewem bankowym przed dostawą towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy
- Płatność on-line za pośrednictwem Autopay S.A.
- Kartą płatniczą za pośrednictwem Autopay S.A. (typy obsługiwanych kart płatniczych: Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MasterCard Electronic)
- Gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki od kuriera (koszt +3PLN)
- Google Pay/ Apple Pay
- BLIK
- Akceptując Regulamin Kupujący dokonujący zakupu oferowanych towarów wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Kupującego wskazane przez niego przy rejestracji, jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
- Ceny wszystkich towarów prezentowanych na Stronie https://aluright.pl/ oraz portalu Allegro.pl wyrażone są w PLN oraz zawierają podatek VAT. Cena brutto towaru nie obejmuje kosztu przesyłki.
- Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu rejestracyjnym. Zmiana adresu e-mail Kupującego wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej. Przy braku powiadomienia Sprzedawcy przez Kupującego o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
- Kupujący jest uprawniony do wycofania akceptacji zgodnie z § 3 ust. 4 rozporządzenia w drodze pisemnego oświadczenia woli na adres: ALURIGHT WIKTOR MOSUR, ul. Barbary 11, 30-838 Kraków lub elektronicznie na adres [email protected]. W przypadku cofnięcia akceptacji od dnia następującego po dniu doręczenia oświadczenia Kupującego o wycofaniu akceptacji Sprzedawca traci prawo do wystawiania i przesyłania Kupującemu faktur w formie elektronicznej.
- ZAMÓWIENIA
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
- Komputer z dostępem do Internetu,
- Dostęp do poczty elektronicznej,
- Przeglądarka internetowa,
- Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies.
- Zamówienia można składać poprzez sklep internetowy. W tym celu należy dokonać rejestracji konta użytkownika na Stronie ALURIGHT | https://aluright.pl/ i zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Po dokonaniu rejestracji Kupujący otrzyma na podany adres e-mail link do strony internetowej aktywacji konta. Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do systemu.
- Aby dokonać rejestracji w sposób prawidłowy należy wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego zawierającego dane wymagane do założenia konta użytkownika.
- Dokonując rejestracji konta użytkownika Kupujący:
- wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych teleadresowych w bazie firmy Sprzedawcy i przetwarzanie ich zgodnie z ustawą z dnia 29.09.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 poz. 883). Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu:
- realizacji umowy przez Sprzedającego,
- informowania o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez sklep internetowy ALURIGHT | https://aluright.pl/,
- powinien zaakceptować postanowienia Regulaminu sprzedaży sklepu internetowego ALURIGHT | https://aluright.pl/.
- może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i nowościach.
- Podanie danych osobowych w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, choć konieczne do realizacji umowy sprzedaży zawieranej ze Sprzedającym. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- O zmianach w Regulaminie użytkownik zostanie powiadomiony przy pierwszym logowaniu po wejściu w życie zmian w Regulaminie. Akceptacja zmian w regulaminie odbywa się poprzez potwierdzenie komunikatu na stronie logowania w serwisie ALURIGHT | https://aluright.pl/.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia zmienionego Regulaminu na stronie internetowej ALURIGHT | https://aluright.pl/ z zastrzeżeniem, że transakcje rozpoczęte przed wejściem w życie tych zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
- W celu zakupu towarów w sklepie internetowym ALURIGHT | https://aluright.pl/ należy dodać do koszyka wybrane towary i potwierdzić zamówienie na stronie finalizacji procesu zakupowego.
- Okres ważności złożonego zamówienia wynosi 7 dni. W przypadku braku wpłaty oraz kontaktu z Kupującym po upływie tego terminu zamówienie jest automatycznie anulowane.
- Potwierdzenie zawarcia umowy (faktura) zostanie przesłane Kupującemu na adres e-mail wskazany przez Kupującego zgodnie z niniejszym Regulaminu.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
- TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Kupującego, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (2-letnia rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Reklamacja może zostać złożona przez Kupującego na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Barbary 11, 30-838 Kraków;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
- Zaleca się przez Kupującego podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
- żądania sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Kupującego lub do wykonania uprawnień Kupującego wynikających z 2-letniej rękojmi niezbędne będzie dostarczenie towaru do Sprzedawcy, Kupujący zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie towaru na koszt Sprzedawcy na adres ul. Barbary 11, 30-838 Kraków.
- DOSTAWA
- Dostawy towarów zamawianych w Sklepie Internetowym ALURIGHT | https://aluright.pl/ oraz zakupionych w ramach portalu internetowego Allegro.pl realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zakupione towary są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem przewoźników wyszczególnionych pod adresem https://aluright.pl/pl/i/Czas-i-koszty-dostawy/4
- Koszt oraz termin dostawy zakupionych towarów jest wskazany na Stronie ALURIGHT | https://aluright.pl/pl/i/Czas-i-koszty-dostawy/4.
- W przypadku dostarczenia przesyłki firmą kurierską odbiór jej wymaga pisemnego pokwitowania. Z chwilą wydania towaru Kupującemu, przechodzi na niego prawo własności towaru, uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń towaru mogących mieć związek z dostawą, w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki na adres [email protected] (zgłoszenie reklamacji towaru kupionego drogą internetową) oraz w terminie do 7 dni bezpośrednio w firmie kurierskiej.
- Jakiekolwiek uszkodzenia towaru mogące mieć związek z dostawą, pomimo braku uszkodzeń opakowania zewnętrznego (uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, braki ilościowe, niekompletność przesyłki itd.), zaleca się by Kupujący zgłosił w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki na adres [email protected] (zgłoszenie reklamacji towaru kupionego drogą internetową) oraz sporządził w tym zakresie protokół szkodowy z firmą przewozową.
- W przypadku jednego zamówienia złożonego z wielu towarów, co do których występują różnice w sposobie ich pakowania w szczególności ze względu na ich gabaryty lub też różnice w zakresie czasu realizacji zamówienia, Sprzedawca może dokonać podziału zamówienia na mniejsze przesyłki. W opisanej sytuacji koszt dostawy podany Kupującemu w podsumowaniu zamówienia nie zmienia się, lecz zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki. W sytuacji, gdy anulowana zostanie część zamówienia niezależnie od przyczyn, korekcie oraz zwrotowi podlegają wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do anulowanej części zamówienia.
- PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić na piśmie bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres siedziby Sprzedawcy. Umożliwia także złożenie oświadczenia drogą elektroniczną na adres [email protected].
- Termin 14-dniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Kupujący ma prawo sprawdzić rzecz w taki sposób, w jaki robiłby to w sklepie stacjonarnym, nie może jej normalnie użytkować. W przeciwnym razie musi liczyć się z tym, że zostanie obciążony dodatkowymi kosztami związanymi ze zmniejszeniem wartości towaru.
- Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 14 dni w stanie niezmienionym.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym towarem zwrotowi podlega cały zestaw.
- Koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) towaru do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy ponosi Klient.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Uprawnienia i obowiązki określone w odstąpieniu od umowy przysługują wyłącznie Kupującym będącym konsumentami dokonującym zakupu towarów w drodze umowy zawartej na odległość w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827).
- Nie przyjmujemy zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)
- Nie przyjmujemy zwrotów nadanych za pobraniem.
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Kupujących nie będących konsumentami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę towaru przewoźnikowi przechodzą na Kupującego nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania towaru do Kupującego za pośrednictwem przewoźnika Kupujący nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Kupującego nie będącego konsumentem.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy ALURIGHT | https://aluright.pl/ zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych z Kupującymi będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy obowiązującego prawa.